Twee typische maaltijden voor studenten die tevens gezond kunnen zijn!

Misschien herken je het wel als student zijnde: soms kan het best lastig om snel een makkelijke en tegelijkertijd gezonde maaltijd op tafel te zetten. Met behulp van onderstaande twee tips kan je wellicht weer wat inspiratie op doen om weer zelf in de keuken te gaan staan.

Tip 1: Mexicaanse wraps

Het voordeel van dit overheerlijke gerecht uit Mexico is dat iedereen de wrap kan vullen met hoe diegene het zelf wil. Eet je bijvoorbeeld graag vegetarisch? Vul dan de wrap met diverse groentes zoals bonen. Ben je juist wel een vlees- of visliefhebber kan je de tortilla ook vullen met kip, gehakt of zalm. Met behulp van twee avocado’s en een simpele kruidenmix kan je er ook nog eenvoudig een gezonde guacamole bij mij maken om dit gerecht helemaal af te toppen!

Tip 2: Een poke bowl

Ook bij dit gerecht is het voordeel dat iedereen een poke bowl naar eigen wens en smaak zou kunnen vullen. Naast rijst is het belangrijk om een hoofdbestanddeel te kiezen voor in je poke bowl. Daarbij kies je verschillende toppings waarmee je dit gerecht volledig op smaak brengt, zoals maïs, avocado, komkommer, mango of soja boontjes. Ook hier zou een sausje niet misstaan, denk bijvoorbeeld aan een pittige mayonaise of aan de klassieke soja saus die dit gerecht helemaal af zouden kunnen maken.

In het geval je wijzigingen aan je keuken wil doorvoeren zodat je bijvoorbeeld meer ruimte hebt om te koken of omdat de keuken toe is aan een (kleine) renovatie, neem dan eens een kijkje op Keukens of Keuken inspiratie. Op deze pagina’s vind je meer informatie waardoor jij er voor kan zorgen dat jouw keuken helemaal voldoet aan je eigen wensen. Dit zal er voor zorgen dat jij uiteindelijk met een fijner gevoel in de keuken zal staan om gezonde gerechten klaar te maken!