Home  

Nieuwsberichten De praktijk Inhoudelijke informatie over Opleiden in school Regionale netwerken deelnemende besturen en scholen Meest gestelde vragen over Opleiden in school Informatie over de projectgroep en regio-ondersteuners

Praktijk







Onduidelijkheid over leer-werkactiviteiten maakt zij-instromers onzeker

Uit actieonderzoek in Almere is gebleken dat veel zij-instromers onrustig en onzeker worden doordat voor hen de inhoud en het verloop van de studie onvoldoende helder is op het moment van start op de school. Het beÔnvloedt de integratie in negatieve zin en verkleint de kans op succes. Ideaal zou zijn, wanneer de oriŽntatie op de studie plaatsvindt tijdens de introductieweken. 
 



Een gecombineerde introductie van het werken op de school en de studie kan veel problemen voorkomen.
Uit ervaringen van collega-opleidingsleerkrachten en zij-instromers is gebleken dat de uitgangspunten van de opleidingen helder dienen te zijn, opdat de zij-instromer een weloverwogen keuze kan maken. 
  
  schoolkinderen.jpg (8438 bytes)